Els alumnes de S1 han participat en l’activitat “Daus de la Taula Periòdica” durant la segona quinzena de gener. Aquest projecte ha aconseguit convertir l’estudi dels elements químics en una experiència educativa dinàmica i participativa.
L’activitat s’ha centrat en apropar la química als estudiants mitjançant la creació de daus de paper. Cada equip ha treballat amb un element químic específic, recopilant informació sobre el seu símbol, número atòmic, propietats i aplicacions pràctiques. Aquest format ha permès als alumnes desenvolupar tant els seus coneixements científics com les seves habilitats de comunicació.
El projecte es va estructurar en diverses fases. Va començar amb una introducció per part del professorat, seguida d’un període d’investigació en què els alumnes van treballar en equips. Cada grup va dissenyar el seu dau i va presentar els resultats als companys, creant un entorn d’aprenentatge participatiu.
La resposta dels estudiants ha estat molt positiva. Alguns grups van comptar amb el suport de les seves famílies en la recerca d’informació, fet que ha enriquit l’experiència educativa. El paper del professorat com a guia ha estat clau per ajudar els alumnes a investigar i sintetitzar la informació de manera efectiva.
Els alumnes han valorat especialment poder aprendre la química d’una manera més pràctica i creativa. L’activitat no només els ha ajudat a comprendre millor els elements químics, sinó que també els ha permès desenvolupar habilitats com el treball en equip i l’expressió oral. Aquest projecte demostra que és possible combinar l’aprenentatge científic amb la creativitat per aconseguir resultats educatius significatius.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola