A més de dur a terme amb els alumnes els projectes diferenciadors vinculats al pla d’innovació pedagògica #avuixdemà2024, a FEDAC Amílcar participem també en una sèrie de projectes d’escola.
FEDAC Amílcar és, dins de la FEDAC, escola Far del projecte LeaderInMe (LEM). Això implica que tot el personal docent i PAS de l’escola ha realitzat la formació sobre Els 7 Hàbits de la gent altament efectiva. L’objectiu d’aquest projecte és introduir el treball dels 7 Hàbits a totes les etapes i cursos de l’escola, creant sinergies i un ambient de proactivitat al centre amb la finalitat de viure una vida més plena.
Els alumnes reben també la formació LeaderInMe al llarg de la primària i secundària. El programa els ensenya a aplicar uns principis clau d’efectivitat en la seva vida quotidiana, a connectar amb els seus valors i talents i a ser persones responsables en les decisions que prenen.
Els projectes interdisciplinaris són projectes d’aprenentatge amb activitats on intervenen simultàniament diferents àrees de coneixement. Així, a les etapes d’educació infantil i primària, totes les àrees es troben interrelacionades en aquests projectes. A l’ESO els projectes interdisciplinaris abasten continguts de dues o més àrees.
L’objectiu dels projectes interdisciplinaris és que els alumnes descobreixin, visquin, s’interessin i experimentin al voltant d’un tema proposat, que parteix dels seus interessos, i amb una metodologia de treball cooperatiu i participatiu.
Dins del projecte d’escola sostenible i al llarg de tota la primària, impulsem diferents activitats a favor del medi ambient. L’objectiu és que l’alumnat de tota l’escola sigui conscient de l’impacte de les nostres accions en el planeta i actuï en conseqüència de forma activa i responsable.
Algunes de les activitats que duem a terme són les següents: dia de la fruita, embolcalls sostenibles, recollida selectiva de deixalles, estalvi energètic, menjar i hàbits saludables, hort escolar, programa de reducció de residus...
A educació infantil utilitzem la metodologia dels ambients d’aprenentatge, basat en el mètode Montessori. A partir de diferents propostes organitzades en espais d’aprenentatge, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se… i interactuar amb els altres.
Els ambients d’aprenentatge posen èmfasi en el desenvolupament intel·lectual a partir d’allò que l’infant percep, experimenta, identifica, diferencia i recorda.
El nen és el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge, respectant el seu propi ritme i desenvolupant la seva autonomia. El paper del mestre en els ambients d’aprenentatge és el d’acompanyament i guia, organitzant i afavorint l’aprenentatge en funció de les necessitats de cada nen.
A l’escola revisem contínuament aquests espais amb l’objectiu d’estimular la curiositat i les vivències dels alumnes.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola