Amílcar, 10 - 08031 Barcelona

933 571 554

Avuixdemà

L’#avuixdemà és el pla estratègic d’innovació pedagògica i de transformació de l’educació de les 25 escoles FEDAC.

A la FEDAC sempre ens hem caracteritzat per creure en el poder transformador de l’educació. És així com neix el projecte #avuixdemà, amb la voluntat de donar resposta als reptes de la societat del segle XXI a partir de la transformació dels paradigmes que han dominat l’educació fins ara.

Hem obert portes i finestres, hem mirat d’on venim i on anem, i plantegem revolucionar l’educació d’aquí a l’any 2024 amb una proposta educativa innovadora i de qualitat.

Els 5 pilars de l’#avuixdemà

El pla d’innovació educativa #avuixdemà se sustenta sobre 5 pilars, que trobem en el dia a dia de totes les escoles FEDAC.

TUtopia

La TUtopia és una proposta, única i de valor diferencial per afrontar la recerca de sentit en el món en què vivim.

 

En l’àmbit de la TUtopia desenvolupem pràctiques per al creixement personal –interior i espiritual– i pràctiques comunitàries dialogals des dels principis de la bondat, la bellesa i la justícia.

 

Com a educadors-xerpes, acompanyem les persones perquè cadascuna creixi i trobi la seva autenticitat des de la seva pròpia tradició de saviesa en un món global.

 

Aquest pilar es troba recollit a les escoles en projectes educatius com l'activitat complementària Emmaús, l’aprenentatge-servei (Aps), els espais de diàleg, LeadeInMe (LEM), els Grups CREC, i la cura del benestar, entre molts d’altres.

LeaderInMe (LEM)

Amb LeaderInMe (LEM) desenvolupem les conductes dels alumnes que els porten a interioritzar Els 7 Hàbits de la gent altament efectiva de Stephen Covey.

 

Amb aquest pilar, que implementem des d’infantil-3 fins al final de l’educació a FEDAC, els alumnes desperten el líder interior que tots tenim, i els empoderem per assolir els seus objectius al llarg de la vida i crear relacions significatives.

Bé Comú

A través del Bé Comú incorporem la matriu de l’Economia del Bé Comú de Christian Felber per a una gestió dels recursos compromesa amb els valors de la transparència, la sostenibilitat, la dignitat humana i els principis democràtics. Aquest model ha suposat un canvi radical en la gestió econòmica de la fundació FEDAC i de les escoles.

 

Aquest pilar es reflecteix també en la cooperació i col·laboració de totes les persones que formem la comunitat educativa FEDAC en projectes solidaris, cooperatius i d’acció social.

 

Les escoles FEDAC som la primera institució educativa del país a posar en pràctica el model de gestió de l’Economia del Bé Comú.

Competència global

El perfil de sortida dels nostres alumnes és el d’una persona competent globalment. Per a nosaltres, és tan important l’excel·lència acadèmica com la qualitat personal, vinculada a les competències per a la vida: personals, socials, d’aprendre a aprendre i espirituals.

 

L’empatia, la creativitat, el pensament crític, el treball en equip i la recerca de la veritat són habilitats essencials per triomfar en la vida. Aquest procés comença amb el somni que es desperta des de petits, que l’escola vetlla com un tresor i que cada alumne fa possible gràcies al cultiu dels seus talents i de les seves virtuts.

 

Aquest pilar es reflecteix en l’acció tutorial, els projectes innovadors i interdisciplinaris (STEAM, Maker, STOA, etc.), en la cultura de l’esforç amb sentit i en les activitats complementàries (5 hores a la setmana) de gran valor afegit.

Cultura TEAL

A les escoles FEDAC apostem per un canvi profund en l’organització de l’escola: adoptem el model cultural d’organització TEAL de Frédéric Laloux, un model organitzatiu horitzontal i amb lideratge distribuït.

 

En aquesta proposta, les pràctiques de l’escola tenen un propòsit compartit, estan orientades a la plenitud i el benestar personals, i permeten l’autogestió de les persones.

Projectes #avuixdemà

Escola Verda

El projecte d’Escola Verda promou la sensibilització de tota la comunitat educativa de les escoles FEDAC envers els valors de la sostenibilitat, tot afavorint l’interès per investigar fenòmens i adquirir nous coneixements científics. D'aquesta manera, el projecte d'Escola Verda permet repensar el currículum i plantejar l'estudi dels fenòmens socials i naturals tenint en compte la seva complexitat i situant l'alumne en el seu entorn.

Alhora, el projecte també es proposa aconseguir una gestió sostenible de les escoles pel que fa a consum de recursos, gestió de residus, etc., i afavorir l'extensió dels hàbits i conductes sostenibles a tota la comunitat eductiva i en tots els àmbits i espais: aules, menjadors, patis, secretaria, etc. Ens plantegem, per tant, formar ciutadans crítics i participatius capaços de fer front al repte de la sostenibilitat.

Aprenentatge-Servei (ApS)
Projecte lingüístic 3L
TÀCtil
Espais memorables
EduEscacs (escacs educatius i socials)
Laboratoris d'idees i innovació

Projectes de l'escola FEDAC Amílcar

A més de dur a terme amb els alumnes els projectes diferenciadors vinculats al pla d’innovació pedagògica #avuixdemà, a FEDAC Amílcar participem també en una sèrie de projectes d’escola.

Pla d’innovació i millora

Com ens ajuda l’#avuixdemà a millorar i a ser innovadors en el camp de l’educació? Descobreix els Principals Objectius Estratègics (POEs) de l’#avuixdemà.

Els 24 reptes

Descobreix els 24 Reptes que han originat l’#avuixdemà i als quals volem donar resposta.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de la fundació.