Amb l’inici del nou curs ha tingut lloc un període d’adaptació a les aules d’Infantil 3 (I3) per tal de facilitar l’acompanyament de l’alumnat més petit de l’escola.
Durant el mes de setembre a l’escola s’ha realitzat l’adaptació dels i les alumnes d’infantil 3, els grups de nenes i nens més petits d’aquesta. Aquest període d’adaptació es realitza per poder cobrir les seves necessitats i acompanyar-los en el començament d’aquesta nova etapa física i emocionalment. Des de l’escola som conscients de tots els canvis als que han de fer front, com ara la separació de les seves famílies o les seves persones de referència, l’adaptació a un espai completament nou on hi passen gran part del dia, la construcció de noves relacions socials amb nenes i nens en un inici desconeguts amb tot el que això implica i la interiorització del seu nou dia a dia. És per això, que prenem consciència de la necessitat d’aquests infants de tenir unes mestres referents amb qui establir-hi lligams que els facin sentir segurs i protegits. Per tal de fer-ho possible comptem d’una banda amb el suport de les especialistes per tal que aquest acompanyament continuï al llarg de tot el curs, i de l’altra, amb un petit grup de mestres, sempre el mateix, que dona suport a les aules, a més a més de les respectives tutores com a referents principals. De la mateixa manera, els diferents suports van disminuint progressivament a mesura que els infants van interioritzant les noves rutines i se senten més a gust en el nou entorn.
La introducció d’aquests nous alumnes a les aules i les noves instal·lacions es realitza amb grups reduïts perquè la presa de contacte sigui progressiva i tots/es puguin sentir-se com a casa. D’aquesta manera es poden familiaritzar mica en mica amb les mestres, aules i companys/es de l’escola. S’elaboren diferents dinàmiques sempre a través de propostes lúdiques i enfocades a les necessitats i interessos de cadascun per a què s’hi sentin vinculats des del primer dia. Creiem en la importància del benestar de l’alumnat i, per això, treballem des de l’inici les rutines, els hàbits i les normes de convivència per tal de facilitar un espai de calma on puguin anticipar-se al que vindrà. També comencem a treballar els projectes transversals de LEM o Emmaus per tal d’empoderar-los i afavorir el desenvolupament integral de l’alumne/a, cultivant la intel·ligència espiritual, mitjançant les tres dimensions de la persona (mental, corporal i emocional).
Per últim, però no menys important, des de l’escola creiem que aquesta adaptació a les aules ha d’anar de la mà de l’acompanyament de les famílies, ja que el desconeixement d’un nou centre i del seu funcionament els pot generar inquietuds i inseguretats. En aquest sentit procurem proporcionar-los la màxima informació possible, donar-los una acollida propera i empàtica i mostrar-nos disposats a col·laborar amb el que necessitin. La seva confiança i tranquil·litat juga en benefici dels seus fills i filles.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola